Historia myśli filmowej
Podręcznik

słowo/obraz terytoria

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Kartonowa
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
54,00 PLN
Nasza cena
35,41 PLN



Na początku prekursorów teorii filmu w kinie interesowała sama technika kinematografu, wynalazek, w którym dostrzegano narzędzie zapisu historii oraz aparat do zastosowania
w badaniach naukowych. Potem, gdy kino przekształciło się w formę popularnej i prostej rozrywki, rozgorzała debata estetyczna nad statusem kina. Z kolei wprowadzenie dźwięku ożywiło dyskusję nad wrażeniem realności doświadczanym w obcowaniu z fikcją filmową. Jej konkluzji można upatrywać w ujmowaniu filmów w kategoriach semiotycznych, w których to kino stawało się wielokodowym procesem znakowym, filmy zaś systemami tekstualnymi. Wreszcie inwazja techniki wideo i wpływ telewizji sprawiły, że na kino zaczęto patrzyć jako na medium, rozpatrując jego aspekty: estetyczne, komunikacyjne, kulturowe, ideologiczne, techniczne i ekonomiczne.

Münsterberg, awangarda, Epstein, Irzykowski, Balázs, radziecka szkoła montażu, formalizm, strukturalizm praski, Arnheim, gramatyki filmu, Ingarden, fenomenologia, Morin, Bazin, Kracauer, Mitry, teoria autorska, semiotyka strukturalna, komunikacja wizualna, generatywizm, psychoanaliza, krytyka ideologiczna, teoria feministyczna, pragmatyka, kognitywizm, Deleuze Podręcznik Alicji Helman i Jacka Ostaszewskiego przedstawia ścieżki, jakimi podążała myśl filmoznawcza w ponadstuletniej historii kina.

Szczegóły

Tytuł: Historia myśli filmowej
Podtytuł: Podręcznik
Autor: Helman Alicja, Ostaszewski Jacek
Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Seria: Podręczniki
ISBN: 9788374530118
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 358
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Kartonowa
Waga: 0.74 kg

Recenzje