Abstrakcja geometryczna na ogół jest kojarzona z cechami właściwymi dla myśli modernistycznej. Czy jednak rzeczywiście w szeroko rozumianej twórczości ponowoczesnej nie ma miejsca dla geometrii
Autorka zwraca uwagę na występowanie form Euklidesowych zarówno w dziełach plastycznych uważanych za przejściowe między modernizmem a postmodernizmem oraz w realizacjach typowo postmodernistycznych. Zadaje też pytanie o ich związek z zagadnieniami oryginalności, indywidualizmu, formy i percepcji, kwestiami entropii, przemijania, procesualności, dyskusjami prowadzonymi w przestrzeni miejskiej, polemikami z instytucjonalną koncepcją sztuki oraz dekonstrukcją i podwójnym kodowaniem na gruncie architektury i malarstwa.
Autorka zwraca uwagę na występowanie form Euklidesowych zarówno w dziełach plastycznych uważanych za przejściowe między modernizmem a postmodernizmem oraz w realizacjach typowo postmodernistycznych. Zadaje też pytanie o ich związek z zagadnieniami oryginalności, indywidualizmu, formy i percepcji, kwestiami entropii, przemijania, procesualności, dyskusjami prowadzonymi w przestrzeni miejskiej, polemikami z instytucjonalną koncepcją sztuki oraz dekonstrukcją i podwójnym kodowaniem na gruncie architektury i malarstwa.
Szczegóły
Tytuł: Sztuka geometryczna a postmodernizmAutor: Paulina Sztabińska
Wydawnictwo: Neriton
ISBN: 9788375432060
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 260
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.46 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Historia myśli filmowej
Podręcznik
Podręcznik
słowo/obraz terytoria
Rytuał superformuły
Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche
Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
B jak Bauhaus
Karakter