Eksperci MAK byli o krok od zrozumienia, co działo się w ostatnich sekundach lotu prezydenckiego Tu-154M. Zmyliły ich jednak manewry pilota. Rosjanie nie byli w stanie pojąć, co robił Arkadiusz Protasiuk. Po prostu nie przyszło im do głowy, że w taki sposób można latać tym samolotem.
Cywilni członkowie komisji Millera nie potrafili odtworzyć przebiegu katastrofy. Natomiast wojskowi zapewne zorientowali się, co się stało, i dlatego próbowali m.in. ukryć fakt, że jedną z osób odpowiedzialnych za tragedię był generał Andrzej Błasik. Błędy w raporcie Millera pojawiły się więc nie tylko przypadkiem. Uważamy, że komisja manipulowała informacjami zarówno podczas swoich konferencji, jak i w raporcie.
Godzinami słuchaliśmy nagrań z czarnej skrzynki i analizowaliśmy, jak działały poszczególne urządzenia samolotu i jak przebiegał lot. Potem były dziesiątki spotkań z pilotami Tu-154M, technikami pokładowymi, ekspertami znającymi ten samolot jak własną kieszeń.
Jesteśmy pewni, że piloci do samego końca chcieli wylądować.
Ta książka jest naszym raportem. Ujawniamy w niej wszystko, o czym dowiedzieliśmy się podczas naszego dziennikarskiego śledztwa. Demaskujemy przyczyny i odtwarzamy przebieg katastrofy. Uważamy, że udało nam się zrekonstruować ją lepiej niż ekspertom MAK czy komisji Millera.
Jan Osiecki z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od czternastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne m.in. dla Newsweeka, Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Obecnie współpracuje z Bloomberg Businessweek Polska. Jest autorem wywiadu rzeki Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni, a także serii rozmów pt. Polaków rozmowy o polityce. Fascynuje się lotnictwem cywilnym.
Tomasz Białoszewski dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych. W przeszłości związany z redakcjami Wiadomości i Programów Wojskowych TVP. Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film Szóstka z chmur. Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. Na skrzydłach Ikara. Laureat lotniczego wyróżnienia Błękitne Skrzydła.
Robert Latkowski najstarszy stażem w Polsce pilot Tu-154M. Za sterami tej maszyny zasiadał przez 12 lat. Nauczyciel kolejnych pokoleń pilotów w 36. SPLT. Sprowadził Tu-154M o numerze bocznym 101 do Polski. W latach 19861999 dowodził 36. SPLT. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Wylatał ponad 8700 godzin. Otrzymał tytuł honorowy i odznakę Zasłużony Pilot Wojskowy.
Mieczysław Prószyński wydawca czasopism i książek, astrofizyk, alpinista, skoczek spadochronowy. Od jego nazwiska wzięły nazwę firmy Prószyński i S-ka oraz Prószyński Media. Kiedyś zajmował się ogólną teorią względności i gwiazdami neutronowymi, potem został przedsiębiorcą i redaktorem naczelnym Poradnika Domowego. Przez ostatnie 16 miesięcy badał przyczyny katastrofy smoleńskiej.
Szczegóły
Tytuł: Ostatni lot Raport o przyczynach katastrofyAutor: Osiecki Jan, Białoszewski Tomasz, Latkowski Robert, Prószyński Mieczysław
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788376489247
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 512
Format: 14.0x20.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.55 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Język rosyjski w sferze biznesu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Żywienie w chorobach wątroby, dróg żółciowych i trzustki
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Głos Pana
Literackie
Sennik Cygański
PHILIP WILSON
Cyklameny
Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne
Dom przy ulicy Zwyczajnej
Impuls
Sharpe's Fury
HarperCollins Publishers
Sąsiedzi - Modelarze
SDT-Film
Dr. House - Sezon 4
TiM film studio
Kid`78 (Digipack)
Antena Krzyku