Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości. W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
Szczegóły
Tytuł: Kultura biznesu Normy i formyAutor: Irena Kamińska-Radomska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301167387
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 384
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.73 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Jak zostać damą?
Niezwykły poradnik dla kobiet
Niezwykły poradnik dla kobiet
Dream Books
Dress code dla kobiet
Zasady dobrego stylu i wizerunku
Zasady dobrego stylu i wizerunku
Świat Książki
Robimy wszystko, co w naszej mocy. Opowieści z OIOM-u
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Mama kazała mi chorować
Amber
Życie za wszelką cenę
Filia