Globalny przemysł kulturowy
Medializacja rzeczy

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 15.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
39,90 PLN
Nasza cena
35,52 PLN
Oszczędzasz 11%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Ta książka to fascynująca historia o tym, w jaki sposób przedmioty materialne, takie jak zegarki czy odzież sportowa, stały się wymownymi symbolami kulturowymi i jak produkcja symboli, w postaci rozpoznawalnych globalnie marek, stała się nadrzędnym celem kapitalizmu. Globalny przemysł kulturowy to bogaty zasób źródeł empirycznych i teoretycznych, pokazujących, w jaki sposób przedmioty te - od butów Nike do filmu Toy Story, od globalnej piłki nożnej do sztuki konceptualnej - ulegają metamorfozom i przemieszczają się ponad granicami państw.
Globalny przemysł kulturowy ma ambicję stania się dialektyką oświecenia ery globalizacji. To podstawowa lektura dla studentów i wykładowców różnych nauk społecznych.

Autorzy rzucają wyzwanie doktrynom liberalizmu i marksizmu gospodarczego, a także teorii kultury. W samym środku produkcji i konsumpcji dostrzegają mechanizmy tworzenia znaczeń. Rynkiem towarów rządzą obecnie totemy, a kultura popularna wytwarza, przesuwa i dynamizuje ikony rynkowych marek. Krążenie wartości ekonomicznej ma dziś postać rozmowy między rzeczami-symbolami. Globalny przemysł kulturowy to świetnie udokumentowana, wyrafinowana intelektualnie, ważna książka.
Jeffrey Alexander, Yale University

Szczegóły

Tytuł: Globalny przemysł kulturowy
Podtytuł: Medializacja rzeczy
Autor: Scott Lash, Celia Lury
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: Cultura
ISBN: 9788323331896
Tłumacz: Majmurek Jakub, Mitoraj Robert
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 320
Format: 15.0x23.0cm
Oprawa: Miękka

Recenzje