Przełożył i wstępem poprzedził Jerzy Machnacz.
Gerhard Lohfink przywołuje osiem podstawowych twierdzeń nowego ateizmu i argumentuje w sposób rzeczowy i wyważony za teizmem. Jest to zatem spór na argumenty, o to, kto ma rację. Religia nie jest sprawą tylko rozumu, jest ona zgodnie z etymologią słowa związaniem istnienia Ja człowieka z istnieniem Ty Absolutu-Boga, czyli aktem całego człowieka. Łacińskie credo pochodzi od: cor do "daruję ci serce". Pascal zwrócił uwagę, że matematyczna oczywistość nie wnosi niczego do egzystencjalnej sytuacji człowieka. Serce ma takie racje, których nie zna rozum.
Religia, akt wiary, jest opcją całego człowieka, decyzją jego intelektu, serca i woli. Nikt nie wątpi, że ateista może być i jest człowiekiem z gruntu uczciwym, i nikt nie powinien mieć wątpliwości co do tego, że uczciwym może być i człowiek wierzący.
Zabójcze dla ateisty i teisty jest lenistwo intelektualne i brak szacunku dla idei i wartości adwersarza. Jeśli dla ateisty i teisty świeci to samo słońce i dane im jest życie tutaj i teraz, to winni oni skupić całą swoją uwagę i życzliwość na człowieku, mgnieniu chwili jego istnienia, które dla ateisty wszystko kończy, a dla teisty jest początkiem bez końca.
Gerhard Lohfink przywołuje osiem podstawowych twierdzeń nowego ateizmu i argumentuje w sposób rzeczowy i wyważony za teizmem. Jest to zatem spór na argumenty, o to, kto ma rację. Religia nie jest sprawą tylko rozumu, jest ona zgodnie z etymologią słowa związaniem istnienia Ja człowieka z istnieniem Ty Absolutu-Boga, czyli aktem całego człowieka. Łacińskie credo pochodzi od: cor do "daruję ci serce". Pascal zwrócił uwagę, że matematyczna oczywistość nie wnosi niczego do egzystencjalnej sytuacji człowieka. Serce ma takie racje, których nie zna rozum.
Religia, akt wiary, jest opcją całego człowieka, decyzją jego intelektu, serca i woli. Nikt nie wątpi, że ateista może być i jest człowiekiem z gruntu uczciwym, i nikt nie powinien mieć wątpliwości co do tego, że uczciwym może być i człowiek wierzący.
Zabójcze dla ateisty i teisty jest lenistwo intelektualne i brak szacunku dla idei i wartości adwersarza. Jeśli dla ateisty i teisty świeci to samo słońce i dane im jest życie tutaj i teraz, to winni oni skupić całą swoją uwagę i życzliwość na człowieku, mgnieniu chwili jego istnienia, które dla ateisty wszystko kończy, a dla teisty jest początkiem bez końca.
Szczegóły
Tytuł: Jakie argumenty ma nowy ateizmPodtytuł: Krytyczna dyskusja
Autor: Lohfink Gerhard
Wydawnictwo: TUM
ISBN: 9788374541244
Tłumacz: Machnacz Jerzy
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 144
Format: 10.0x19.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.11 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Historia retoryki od Greków do dziś
Aletheia
Jak Homo stał się sapiens
O ewolucji myślenia
O ewolucji myślenia
Czarna Owca
Strategie dziennikarzy i ich rozmówców
w medialnym dyskursie publicznym
w medialnym dyskursie publicznym
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Przeciwko banalizacji Jezusa
Księgarnia Św. Wojciecha
Jezus
Księgarnia Św. Wojciecha
966 Chrzest Polski
Biały Kruk