Strategie dziennikarzy i ich rozmówców
w medialnym dyskursie publicznym

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2012
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
46,20 PLN
Nasza cena
39,85 PLN



Temat rozprawy habilitacyjnej jest bardzo aktualny. Porusza problemy dyskursu publicznego, mediów, działania dziennikarzy i ich rozmówców, a przede wszystkim strategii wykorzystywanych w trakcie zdarzeń komunikacyjnych. [] Praca na charakter interdyscyplinarny, dotyczy bowiem zagadnień lingwistycznych, komunikacyjnych, kulturowych, socjologicznych. Przyjęcie takiego oglądu wymaga ścisłości w definiowaniu pojęć, a także wielostronnej umiejętności w analizie materiału. Autorka pracy ma świadomość tej wielobiegunowej analizy, ale zaletą jej pracy badawczej jest to, że nie traci z pola widzenia lingwistyki, tym samym językoznawstwo jest cały czas obecne, zarówno w założeniach metodologicznych, jak i w analizach []. Celem publikacji jest analiza językowych form komunikowania publicznego, w tym form komunikowania politycznego, które realizowane jest za pośrednictwem mediów. Przedmiotem zainteresowania jest opis tych parametrów, które decydują o określonej formie językowej tekstów. Interpretacja zachowań komunikacyjnych w kategoriach strategii uwzględnia założony cel komunikacyjny i fakultatywne sposoby jego realizacji (tj. środki do celu). Książka dr Edyty Pałuszyńskiej ma mocne podstawy teoretyczne i materiałowe. Niewątpliwie stanowi ważną pozycję zarówno w lingwistyce, jak i dziennikarstwie. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczyk

Szczegóły

Tytuł: Strategie dziennikarzy i ich rozmówców
Podtytuł: w medialnym dyskursie publicznym
Autor: Pałuszyńska Edyta
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375257496
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 360
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.61 kg

Recenzje