Edukacja artystyczna stanowi w polskim systemie edukacji nieodłączny element kształcenia ogólnego. Człowiek wykształcony powinien zatem posiadać podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotów artystycznych po to, aby być odbiorcą, uczestnikiem, a nawet twórcą kultury w szerokim tego słowa znaczeniu. Badania psychologiczne, szczególnie ostatnich dekad, pokazują, że wiek wczesnoszkolny jest okresem krytycznym dla rozwoju dziecka w wielu sferach, w tym rozwoju muzycznego, plastycznego czy myślenia. Zaniedbania edukacyjne w tym okresie mogą powodować z jednej strony niepowetowane straty rozwojowe, z drugiej zaś lekceważący stosunek uczniów do przedmiotów artystycznych. Wydaje się więc, że decydujące znaczenie na etapie edukacji wczesnoszkolnej ma zrozumienie przez nauczycieli wagi tego rodzaju kształcenia w ogólnym rozwoju dziecka oraz dobre ich przygotowanie do prowadzenia zajęć artystycznych. Przedstawione w książce analizy i propozycje w zakresie edukacji artystycznej na pierwszym etapie edukacyjnym powinny zatem trafić do bibliotek szkolnych i uczelni, w których odbywa się kształcenie nauczycieli wczesnoszkolnych.
Szczegóły
Tytuł: Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznejWydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377842508
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 142
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.28 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Project 2 workbook with CD
Szkoła podstawowa
Szkoła podstawowa
Oxford University Press
Badania jakościowe w pedagogice
Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Wydawnictwo Naukowe PWN