Obecna rzeczywistość gospodarcza wymusza na przedsiębiorstwach konieczność współpracy w strategicznych, często bardzo kosztownych i ryzykownych obszarach działalności, takich jak np. badania i rozwój. Jednocześnie zadania delegowane na pracowników są coraz bardziej złożone, a wiedza i informacja są główną wartością organizacji, czego przykładem może być działalność firm consultingowych. Wszystkie te aspekty wymagają od przedsiębiorstw uwzględnienia tak ważnego czynnika, jakim jest zaufanie.
Autorka wnikliwie analizuje takie aspekty zaufania w zarządzaniu, jak:
zaufanie w teoriach zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania wiedzą oraz zarządzania kryzysem,
zarządzanie i kreowanie zaufania w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
zaufanie w relacjach między współpracownikami, podwładnymi i przełożonymi,
zaufanie między partnerami biznesowymi oraz między firmą i jej klientami.
Teorie przedstawione w książce poparte są badaniami przeprowadzonymi na grupie polskich przedsiębiorstw.
Książka adresowana jest do osób zajmujących się badaniami kapitału ludzkiego, menedżerów i specjalistów z zakresu zarządzania i socjologii zarządzania. Może być wykorzystana również w procesie dydaktycznym na uczelniach wyższych do przedmiotu - zarządzanie zaufaniem.
Szczegóły
Tytuł: Zaufanie w zarządzaniuAutor: Joanna Paliszkiewicz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301173135
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 196
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.34 kg