Czas wolny jest wpisany kondycyjnie w ludzki potencjał, należy do niezbędnych właściwości conditio humana i stanowi podstawę kultury, ludzkiego świata. Analiza sposobu korzystania z czasu wolnego pozwala na poznanie obyczajów, stylu życia, ich zróżnicowania i przemian w odniesieniu do jednostek i całych grup społecznych, a także większych zbiorowości. [...] Znacząca rola czasu wolnego w kreowaniu jakości jednostkowego i zbiorowego wymiaru życia kieruje uwagę pedagogów na tę sfere doświadczeń ludzkich, która cechuje dobrowolność, niekomercyjność i przyjemność. Pedagogiczne konteksty zainteresowania czasem wolnym związane są z jednej strony z poznawaniem i opisem budżetu, czynności, funkcji wypełniających ten interwał czasu w życiu podmiotów edukacji, z drugiej natomiast - z organizowanie i animowaniem środowisk rozwoju człowieka w taki sposób, by sprzyjały podejmowaniu podmiotowej i społecznej aktywności. W refleksji pedagogicznej akcentowany jest wyraźnie edukacyjny aspekt aktywności wolnoczasowej w wymiarze edukacji do i poprzez czas wolny.
Fragment książki
Szczegóły
Tytuł: Od próżnowania do rozwoju osobowegoAutor: Marek Lidia
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788377804841
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 190
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.24 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Obyczaje krajów biblijnych
Vocatio
O dedykacjach w drukach polskich XVI i XVII w.
(grafia i interpunkcja)
(grafia i interpunkcja)
Księgarnia Akademicka