Rausz kinetyczny
Animacja bezkamerowa Antonisza jako projekt polityczny.

Stowarzyszenie 40 000 Malarzy

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 11.5x16.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
32,00 PLN
Nasza cena
29,52 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 24,24 zł



Twórczość Juliana Józefa Antoniszczaka analizowano dotąd w wąskim kontekście animacji bezkamerowej, skupiając się na rozstrzygnięciach formalnych i zagadnieniach technicznych. Rausz kinetyczny Ewy Borysiewicz wpisuje dorobek artysty w zupełnie nowe ramy teoretyczne, w których drobiazgowa rekonstrukcja metody twórczej Antonisza jest jedynie punktem wyjścia do dalszych rozważań. Odnosząc się zarówno do tradycji kina non-camerowego, jak i ustaleń współczesnych teoretyków kultury (Todd McGowan, Jacques Ranciere), Borysiewicz rozpoznaje twórczość Antonisza jako głęboko i świadomie polityczną. W tym ujęciu non-camera jest narzędziem kontestacji, środkiem kwestionującym zasady widzialności i niewidzialności narzucone przez komunistyczne władze. Celem Antonisza ? pisze autorka ? stało się rozbicie reguły pozoru i ujawnienie istnienia fałszywej wspólnoty poprzez artystyczną aktywizację wyobcowanego widza i zaoferowanie mu możliwości przeobrażenia życia codziennego. Zamierzone przez artystę upowszechnienie animacji bezkamerowej oznaczałoby nie tylko renesans kina w jego esencjalnej formie, ale również odrodzenie intymnej, cielesnej więzi między dziełem a publiką. W pejzażu artystycznym Polski lat 70. i 80. ubiegłego wieku byłaby to iście rewolucyjna idea.

Szczegóły

Tytuł: Rausz kinetyczny
Podtytuł: Animacja bezkamerowa Antonisza jako projekt polityczny.
Autor: Ewa Borysiewicz
Wydawnictwo: Stowarzyszenie 40 000 Malarzy
ISBN: 9788393601509
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 176
Format: 11.5x16.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.18 kg

Recenzje