Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.
Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji.
Szczegóły
Tytuł: Badania jakościowe metody i zastosowaniaAutor: Kaczmarek Mirosława, Olejnik Iwona, Springer Agnieszka
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375562279
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 254
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.42 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psychologia zdrowia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Żywienie człowieka 1 Podstawy nauki o żywieniu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Jakościowe metody badań marketingowych
Jak zrozumieć konsumenta
Jak zrozumieć konsumenta
Wydawnictwo Naukowe PWN
Konkurencja i kooperacja
Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych
Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychoonkologia w praktyce klinicznej
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Teoria ugruntowana
Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej
Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej
Wydawnictwo Naukowe PWN
Neurodydaktyka
Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
Wydawnictwo Naukowe UMK
Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych
Rekomendacje i praktyka badawcza
Rekomendacje i praktyka badawcza
Wydawnictwo Naukowe PWN