W niniejszej pracy podejmuję refleksję o tym, że subkultury nie znikają pod wpływem zmian społecznych, ale przybierają inną formę, nazwę i sposoby manifestowania swojej obecności. Prezentują różnego rodzaju orientacje aksjologiczne młodzieży, wartości, normy i kryteria wartościowania. Aby ukazać ich znaczenie w procesie socjalizacji i edukacji młodzieży, wykorzystuję wiedzę na temat samorealizacji z obszaru filozofii, socjologii, pedagogiki kultury, pedagogiki społecznej i innych subdyscyplin, dostrzegając wartości samorealizacyjne w subkulturach kreatywnych, buntu społeczno-obyczajowego, ucieczki i izolacji czy subkulturach muzycznych, zwłaszcza hip-hopu, jako mozaikę stylów życia, zabawy i kontestacji.
W wyniku otwarcia się polskiej edukacji na ponowoczesne przeobrażenia w świecie zachodnim zaczyna kształtować się wizerunek subkultur jako wielorakich sposobów uczenia się, zdobywania doświadczeń w oparciu o wartości kultury i edukacji. Z tego względu nabiera znaczenia wychowanie humanistyczne, obejmujące główne modele zróżnicowania kulturowego: wielokulturowości i międzykulturowości. Wątek ten najpełniej wyraża egzystencjalną wartość edukacji wielokulturowej z udziałem subkultur własnych i importowanych.
Marek Jędrzejewski
Szczegóły
Tytuł: Subkultury a samorealizacja w perspektywie edukacji i socjalizacji młodzieżyAutor: Jędrzejewski Marek
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788377806166
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 402
Format: 16.0x22.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.59 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Marketing
Rebis
Elementy psychologii ogólnej i klinicznej
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu
Nauczyciel, trener, coach
Wolters Kluwer
Praca socjalna z osobami chorującymi psychicznie
Studium socjologiczne
Studium socjologiczne
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Polska oświata w międzynarodowych badaniach umiejętności uczniów PISA OECD
Wyniki, trendy, kontekst i porównywalność
Wyniki, trendy, kontekst i porównywalność
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą
Wskazówki dla nauczyciela.
Wskazówki dla nauczyciela.
Wydawnictwo Naukowe PWN