Pozycja prezentuje teoretyczne i metodologiczne problemy pedagogiki porównawczej, przedstawia jej teorie, koncepcje oraz rys historyczny, a także znaczenie i funkcje. Opisuje także europejską politykę kształcenia, zasady polityki edukacyjnej i rozwojowe tredny kształcenia w krajach UE.
Ludzie już od epoki antycznej interesowali się tym, jak kształcą się ludzie innych narodów, jak owo kształcenie organizują i jakim celom ono służy. Owo zainteresowanie wypływa z rozpoznania, że rozwój cywilizacji ludzkiej jest kierowany tym, czego i jak ludzie uczą się w swoich instytucjach kształcących. Jest oczywiste, że systemy edukacyjne w różnych krajach także współtworzą osobowości ludzi oraz los całych narodów ? stąd tak wielkie zainteresowanie edukacją. Z drugiej strony owo zainteresowanie motywowane jest zrozumieniem, że kształcenie w ramach jednego kraju czy regionu rozwija się i wzbogaca tym, co użytecznego potrafią reprezentanci danego kraju czy regionu rozpoznać i przyjąć z edukacji realizowanej w innym państwie.
Dr hab Jiří Prokop, nauczyciel akademicki, specjalista zajmujący się od wielu lat teorią wychowania, socjologią wychowania i pedagogiką porównawczą.
Od roku 1989 jest wykładowcą na Wydziale Pedagogicznym na Uniwersytecie Karola w Pradze. Pracuje również na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Współpracuje z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Pedagogicznego im. J. A. Komeńskiego w Bratysławie. Jest autorem ponad 160 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym, które zostały opublikowane w formie monografii, skryptów akademickich oraz artykułów w czasopismach, w kraju i zagranicą.
Szczegóły
Tytuł: Wprowadzenie do pedagogiki porównawczejPodtytuł: Teoria i praktyka europejska
Autor: Jiri Prokop
Wydawnictwo: Erica
ISBN: 9788362329892
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 280
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.392 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Marketing
Rebis
Elementy psychologii ogólnej i klinicznej
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu
Nauczyciel, trener, coach
Wolters Kluwer
Praca socjalna z osobami chorującymi psychicznie
Studium socjologiczne
Studium socjologiczne
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Polska oświata w międzynarodowych badaniach umiejętności uczniów PISA OECD
Wyniki, trendy, kontekst i porównywalność
Wyniki, trendy, kontekst i porównywalność
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą
Wskazówki dla nauczyciela.
Wskazówki dla nauczyciela.
Wydawnictwo Naukowe PWN