Andrzej Leśniak adiunkt w Katedrze Kultury Współczesnej UJ. Magister filozofii (UJ, 2003), doktor historii sztuki (UW, 2008). Redaktor (wraz z Magdaleną Ziółkowską) trzytomowej publikacji "Tytuł roboczy: archiwum" (2008-2009). Autor dwóch książek: "Obraz płynny. Georges Didi-Huberman i dyskurs historii sztuki" (2010) oraz "Topografie doświadczenia: Maurice Blanchot i Jacques Derrida" (2003). Zajmuje się historią myśli o obrazie.
Teoretyczna słabość historii sztuki i poznawcza nieefektywność studiów nad kulturą wizualną sprawiają, że obrazy pozostają dla nas wyzwaniem. Ikonofilia jest alternatywną perspektywą, w ramach której są one w końcu traktowane poważnie. Historia ikonofilii we francuskiej humanistyce (przede wszystkim w semiologii pikturalnej), służy tu do nakreślenia postulowanej przyszłości myśli o obrazie.
"Nie chodzi tu o tradycyjną prezentację dziejów pojęcia obrazu, ale o namysł nad różnymi strategiami rozumienia obrazu w humanistyce, których efektem jest teoria. A więc praca dotyczy problematyki obrazu jako fenomenu, który tworzy historię i teorię." (z recenzji prof. Marty Leśniakowskiej)
Szczegóły
Tytuł: IkonofiliaPodtytuł: Francuska semiologia pikturalna i obrazy
Autor: Leśniak Andrzej
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
Seria: Nowa Humanistyka
ISBN: 9788361552727
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 224
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.3 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
PL: Tożsamości wyobrażona
Czarna Owca
W domu.
Krótka historia rzeczy codziennego użytku
Krótka historia rzeczy codziennego użytku
Zysk i S-ka
Sztuka mięsa
Somatyczne oblicza poezji
Somatyczne oblicza poezji
słowo/obraz terytoria
Między historią a pamięcią Antologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Tadeusz Borowski - Primo Levi
Prze-pisywanie literatury Holocaustu
Prze-pisywanie literatury Holocaustu
Instytut Badań Literackich PAN
Napis
Album rodzinny z traumą w tle
Album rodzinny z traumą w tle
Instytut Badań Literackich PAN