Ikonofilia
Francuska semiologia pikturalna i obrazy

Instytut Badań Literackich PAN

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 14.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
25,00 PLN
Nasza cena
21,19 PLN



Andrzej Leśniak adiunkt w Katedrze Kultury Współczesnej UJ. Magister filozofii (UJ, 2003), doktor historii sztuki (UW, 2008). Redaktor (wraz z Magdaleną Ziółkowską) trzytomowej publikacji "Tytuł roboczy: archiwum" (2008-2009). Autor dwóch książek: "Obraz płynny. Georges Didi-Huberman i dyskurs historii sztuki" (2010) oraz "Topografie doświadczenia: Maurice Blanchot i Jacques Derrida" (2003). Zajmuje się historią myśli o obrazie. Teoretyczna słabość historii sztuki i poznawcza nieefektywność studiów nad kulturą wizualną sprawiają, że obrazy pozostają dla nas wyzwaniem. Ikonofilia jest alternatywną perspektywą, w ramach której są one w końcu traktowane poważnie. Historia ikonofilii we francuskiej humanistyce (przede wszystkim w semiologii pikturalnej), służy tu do nakreślenia postulowanej przyszłości myśli o obrazie. "Nie chodzi tu o tradycyjną prezentację dziejów pojęcia obrazu, ale o namysł nad różnymi strategiami rozumienia obrazu w humanistyce, których efektem jest teoria. A więc praca dotyczy problematyki obrazu jako fenomenu, który tworzy historię i teorię." (z recenzji prof. Marty Leśniakowskiej)

Szczegóły

Tytuł: Ikonofilia
Podtytuł: Francuska semiologia pikturalna i obrazy
Autor: Leśniak Andrzej
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
Seria: Nowa Humanistyka
ISBN: 9788361552727
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 224
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.3 kg

Recenzje