Książka skierowana jest do wszystkich, którzy widzą potrzebę edukacji w sferze emocjonalnej. Znajomość procesów emocjonalnych jest podstawą do osiągnięcia sukcesu oraz kluczem do wszelkich form uczenia się. W polecanej książce Autorka stara się odpowiedzieć na pytania dlaczego zdolności emocjonalne decydują o naszych sukcesach lub porażkach. Mówi o tym jak poprzez emocje postrzegają nas inni, a my patrzymy na siebie samych. Umiejętność właściwego spojrzenia na siebie jest bodźcem napędzającym nasze działanie. Wyznacza ono kierunki naszych działań, uświadamia nam nasze potrzeby. Potrzeby emocjonalne gimnazjalistów są dość często spychane na margines, gdyż większą uwagę poświęca się rozwojowi inteligencji. Zadaniem szkoły powinno być pokazanie w jaki sposób umysł i emocje mogą współgrać ze sobą , tworzyć jedność. W celu ułatwienia pracy nauczycielom autorka opracowała kwestionariusz-quiz ?W jaki sposób radzić sobie z podstawowymi emocjami??
Autorka stara się odpowiedzieć w nim na pytania dlaczego młody człowiek chce być w centrum uwagi, co sprawia, że zamyka się w sobie, co utrudnia mu komunikację z rówieśnikami i nauczycielami, dlaczego konflikty rozwiązuje siłą, jakie czynniki wywołują u niego strach i lęk i jak wpływają one na samoocenę. Pokazuje, że osoby o odpowiednio ukształtowanych umiejętnościach emocjonalnych lepiej radzą sobie w życiu, są bardziej zadowolone z drobnych sukcesów dnia codziennego, a nieuchronne porażki nie są powodem przygnębienia czy też depresji, tylko motywacją do pokonywania trudności.
Szczegóły
Tytuł: Inteligencja emocjonalna nauczycieli gimnazjówAutor: Katarzyna Szorc
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378500568
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 140
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.226 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Klęska rozumu
Czerwone i Czarne
Miłość na odległość
Formy życia w epoce globalnej.
Formy życia w epoce globalnej.
Wydawnictwo Naukowe PWN