Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany

Instytut Badań Literackich PAN

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 14.3x20.2
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
25,00 PLN
Nasza cena
24,57 PLN
Oszczędzasz 2%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 17,39 zł



Na przełomie XX i XXI wieku określenie tożsamość zaczęło w Polsce znaczyć na wiele nowych sposobów. Choć tradycyjne wzory myślenia o narodzie z ich romantycznymi motywami wciąż mają się dobrze, w przestrzeni publicznej pojawiły się nieznane dotąd zjawiska. To właśnie one wzbudziły zainteresowanie autorów tej książki. Najważniejszym jest zapewne zmiana otoczenia komunikacyjnego, Nowe techniki przekazu wśród nich Internet tworzą możliwości, w których zbiorowe i indywidualne identyfikacje kształtują się inaczej niż dotychczas. Z propozycji wywodzących się z dwudziestowiecznego pojmowania tożsamości zajęliśmy się tymi, które dostrzegają nową sytuację i starają się na nią odpowiedzieć. Interesują nas także zjawiska zupełnie nowe, takie jak narracje nie-politycznych emigrantów po roku 89, fenomen literatury miejsca, zagadnienia gender i ich związek z tożsamością czy wreszcie tak silne we współczesnej kulturze zainteresowanie subwersją istniejących wzorów identyfikacji. Wszystko to składa się na tytułowe gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany, której wszyscy jesteśmy świadkami. Tomasz Żukowski

Szczegóły

Tytuł: Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
ISBN: 9788361552710
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 263
Format: 14.3x20.2
Oprawa: Miękka
Waga: 0.325 kg
Redakcja: Werner Tomasz, Żukowski Tomasz

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: