Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem cyfrowych tubylców bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
Tomasz Huk, autor Pedagogiki medialnej, swe badania i wnioski oparł na studium przypadku, poddając analizie reprezentantów najrozmaitszych środowisk i kategorii wiekowych: emerytowanych nauczycieli, wychowanków domów dziecka, informatyków, gimnazjalistów etc. Wspólnym mianownikiem jest tu konieczność sprawnego i przyjaznego funkcjonowania w świecie medialnym.
Szczegóły
Tytuł: Pedagogika medialnaPodtytuł: Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne
Autor: Huk Tomasz
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378507055
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 384
Format: 16.5x24.5cm
Oprawa: Twarda
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Hotelarstwo
Usługi - eksploatacja - zarządzanie
Usługi - eksploatacja - zarządzanie
Wydawnictwo Naukowe PWN
Dziennik
Wielka Litera
Nowa poezja wobec poprzedników Lektura relacyjna
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
W poszukiwaniu ostatecznej tajemnicy
Szkice o polskiej literaturze XX wieku i najnowszej
Szkice o polskiej literaturze XX wieku i najnowszej
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Gniew
W.A.B.
Nocne zwierzęta
W.A.B.