Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (?) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się w tempie przewyższającym nasze możliwości adaptacyjne czy poznawcze. Nie jest jeszcze pewne, czy uda nam się je przezwyciężyć, chociaż naukowcy pracują w swoich laboratoriach nad tym, aby nowe technologie udoskonalały naszą codzienną egzystencję.
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę.
Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.
Szczegóły
Tytuł: Człowiek technologia mediaPodtytuł: Konteksty kulturowe i psychologiczne
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378507826
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 206
Format: 15.9x23.9
Oprawa: Miękka
Waga: 0.32 kg
Redakcja: Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Wolność urojona
Novae Res
Hardkorowy romans
Pięćdziesiąt twarzy Greya, bestsellery i społeczeństwo
Pięćdziesiąt twarzy Greya, bestsellery i społeczeństwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
Podstawy gospodarki odpadami
Wydawnictwo Naukowe PWN
Peanatema
Mag