Kulturowa tożsamość książki

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

  • Rok wydania: 2014
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
35,00 PLN
Nasza cena
30,19 PLN



Książki mają swoją tożsamość. Jest ona wynikiem intencjonalnych działań uczestników określonej kultury, odpowiedzialnych za przesłanie ideowe książek, które z kolei same tę kulturę współtworzą, wpływając na swoich odbiorców. Prace zebrane w tomie Kulturowa tożsamość książki prezentują różnorodne podejścia do problemu, wyrażonego w tytule począwszy od refleksji teoretycznych, oscylujących wokół kwestii terminologicznych, miejsca książki w systemie informacji, atrybutów książki oraz sposobów jej identyfikacji, a kończąc na studiach przypadku, czyli rozważaniach dotyczących tożsamości konkretnych egzemplarzy. Postawiono również pytania o cechy tożsamości książek określonych grup narodowych bądź etnicznych (żydowskiej, irlandzkiej, kaszubskiej), adresowanych do swoistych grup odbiorców (dzieci, ludzi prostych), pisanych przez twórców z dysfunkcją wzroku, tworzonych w określonych regionach (w południowo-zachodniej Wielkopolsce, obwodzie kałuskim w Rosji, fińskiej Ostrobotni), wydawanych przez zakony (jezuitów, bazylianów).

Szczegóły

Tytuł: Kulturowa tożsamość książki
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Seria: Książka - Dokument - Informacja
ISBN: 9788322934401
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 300
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.49 kg

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: