Praca dostarcza istotnych spostrzeżeń badaczom języka, językoznawcom, psychologom i pedagogom na temat rozumienia znaczeń wyrazów oraz sposobu widzenia i wartościowania wybranych zjawisk rzeczywistości przez dzieci w końcowej fazie wieku przedszkolnego. Zaznajamia również z nieuwzględnianymi dotąd w polskich badaniach zasadami i prawidłowościami organizującymi językowy świat dzieci. Upatruję w tym szczególny walor pracy. Publikacja jest ważna także ze względów metodologicznych - potwierdza przydatność teorii kognitywizmu w badaniach nad językiem dzieci (systemem pojęciowo-semantycznym). Chociaż praca nie ma charakteru dydaktycznego, to zamieszczone w niej rozważania, opisy dziecięcych eksplikacji oraz mechanizmów odkrywania językowego obrazu świata mogą być przydatne dla praktyki wychowania językowego w przedszkolu. Stanowią bowiem teoretyczną podstawę, wsparta badaniami empirycznymi, do zaprogramowania działań i ćwiczeń (m. in. "rozjaśniających" sensy słów) oraz do opracowania materiałów edukacyjnych.
Z recenzji prof. dr hab. Heleny Synowiec
Szczegóły
Tytuł: Dziecięce rozumienie świataPodtytuł: studium lingwistyczne
Autor: Helena Borowiec
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377846124
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 300
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.58 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Muzyka wokół nas
Studium przeobrażeń recepcji muzyki w dobie elektronicznych środków jej przekazywania
Studium przeobrażeń recepcji muzyki w dobie elektronicznych środków jej przekazywania
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Sekret kwantowego życia
P&G Editors
Rysunek techniczny maszynowy i komputerowy zapis konstrukcji
Nauka i Technika
Otchłań
Ewolucyjne źródła epidemii depresji
Ewolucyjne źródła epidemii depresji
Instytut Psychologii Zdrowia PTP
Szczury Wrocławia
Insignis
Ostateczny Sztorm
12 Posterunek
Poetki z Wysp
Biuro Literackie