Codzienność, performatywność, demokracja
Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Posthumanizm
Gender studies
Nienormatywność
Tom ten jest osadzony w nurcie interdyscyplinarnych badań przecinających pola socjologii, pedagogiki, antropologii kulturowej i filozofii. Osią spinającą przedstawione analizy są nie tylko kategorie sygnalizowane w tytule monografii, tj. problematyka normy, performatywności, codzienności i ich politycznych kontekstów, ale także osadzenie na epistemologicznym tle rozwijanym we współczesnych studiach społecznych i humanistycznych za sprawą poststrukturalnego przełomu i jego przekroczenia w postaci poszukiwania podmiotu oporu oraz wyłonienia się podejścia konstruktywistycznego w obszarze studiów społecznych, wraz z jego aktualnymi krytycznymi rekonfiguracjami.
prof. Astrid Męczkowska-Christiansen
Poszczególnym autorskim projektom badawczym, których wyniki są relacjonowane w tej pracy, przyświecało założenie zwyczajności kultury jako całości sposobu życia oraz aktywnej, twórczej zdolności ludzi do konstruowania kulturowych znaczeń i tożsamości. Kultura, w poszczególnych empirycznych odsłonach, oznacza rzeczywisty, ugruntowany, ale i gwałtownie zmieniający się teren praktyk, reprezentacji i zwyczajów badanych grup społecznych i osób oraz form wiedzy, które zakorzeniają się w ich życiu codziennym i uczestniczą w jego kształtowaniu. Poszczególne projekty badawcze odsłoniły znaczeniotwórcze praktyki nadawania sensów i reorganizacji światów społecznych, w których to praktykach uwidocznia się społeczna zmiana.
prof. Jan Papież
Szczegóły
Tytuł: Codzienność, performatywność, demokracjaPodtytuł: Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności
Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
ISBN: 9788363434403
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 372
Format: 12.0x19.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.322 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psychologia migracji
Difin
Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą
Wskazówki dla nauczyciela.
Wskazówki dla nauczyciela.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychologia terroryzmu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Neuroedukacja
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Dobra Literatura