Widzieć/Wiedzieć
Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie

Karakter

  • Rok wydania: 2015
  • Format: 15.3x22.9
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
69,00 PLN
Nasza cena
42,05 PLN
Oszczędzasz 40%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Wznowienie poszukiwanej bo obowiązkowej książki z 2011 roku, jednej z pierwszych, a także jednej z najbardziej do dziś wartościowych pozycji dotyczących projektowania graficznego. WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to blisko czterdzieści tekstów stanowiących zwięzły przegląd teorii i historii dizajnu ostatnich stu lat, lecz tak naprawdę niezbędnik każdego projektanta i niewyczerpane źródło inspiracji. To nie jest kolejna książka z obrazkami. To eseje, apele i polemiki najważniejszych teoretyków i praktyków projektowania graficznego na świecie. Jedyne, co może zirytować bardziej niż zapomnienie lub zignorowanie cię przez następne pokolenia, to przyglądanie się, jak powtarzają twoje głupie błędy pisze Jeffery Keedy. Po raz pierwszy polscy czytelnicy mają okazję prześledzić gorące dyskusje towarzyszące kształtowaniu się nowoczesnego dizajnu. Dyskusje, które w swoim czasie odbiły się szerokim echem w projektowym świecie, do których powracają kolejne pokolenia dizajnerów i bez których znajomości trudno się obejść. Czy typografia powinna być przezroczysta Czy istnieje projektowanie ponadczasowe Czy ornament to zbrodnia Czym jest etyka w dizajnie Legendarni autorzy El Lissitzky, Jan Tschichold czy Paul Rand z jednej strony, zwariowani kalifornijscy postmoderniści spod znaku Emigre z drugiej wybór autorów jest szeroki, wachlarz poglądów również. Jedna książka zawiera najważniejsze wątki i pytania, na które odpowiedzi szukali główni projektanci XX i XXI wieku i na które każdy projektant wcześniej lub później będzie musiał znaleźć odpowiedź. Jeśli nie rozmawiamy o projektowaniu, jeśli o dizajnie nie piszemy, nie zgłębiamy go skazujemy się na bezmyślne powielanie wzorów. Projektowanie jest pracą świadomą, wymagającą znajomości światowych nurtów. WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to antologia, która tę świadomość poszerza, zadaje pytania, inspiruje do szukania odpowiedzi i zmusza do zastanowienia nad istotą naszej pracy.

Szczegóły

Tytuł: Widzieć/Wiedzieć
Podtytuł: Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie
Autor: Dębowski Przemek, Mrowczyk Jacek
Wydawnictwo: Karakter
ISBN: 9788362376902
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 464
Format: 15.3x22.9
Oprawa: Miękka
Waga: 0.624 kg

Recenzje