Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Programy zajęć Część 2

Difin

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 16.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
51,70 PLN
Nasza cena
46,97 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 38,70 zł



W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę. Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek ? ?Ja wśród innych?, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym ? przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych. Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak ? ?Jestem wartościowym człowiekiem?, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11?12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny ?Energetyczna akcja ? reakcja?. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.

Szczegóły

Tytuł: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Podtytuł: Programy zajęć Część 2
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380850439
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 168
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.275 kg
Redakcja: Grudziewska Ewa

Recenzje