W pracy autorka dokonała analizy i oceny modelu biznesu jako narzędzia, za pomocą którego można scharakteryzować sposób funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych i uchwycić specyfikę tych podmiotów wynikającą ze współistnienia systemu rodziny i systemu przedsiębiorstwa.
Na podstawie studiów literatury przedmiotu przedstawiono stan badań światowych i polskich z zakresu przedsiębiorczości rodzinnej i tematyki dotyczącej modeli biznesu, wskazano najczęściej podejmowane tematy badawcze. Przedstawiono specyfikę przedsiębiorstw rodzinnych w stosunku do firm nierodzinnych i sposoby zachowań rynkowych firm rodzinnych.
Przeanalizowano wpływ więzi rodzinnych na funkcjonowanie family business. Scharakteryzowano model biznesu w kontekście wykorzystania tego narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ilościowych i jakościowych) zrealizowanych na ogólnopolskiej próbie firm rodzinnych. W podsumowaniu sformułowano wnioski z przeprowadzonych badań, zaproponowano własną autorską koncepcję modelu biznesu i elementów tworzących model biznesu oraz typologię modeli biznesu firm rodzinnych.
Szczegóły
Tytuł: Przedsiębiorstwa rodzinnePodtytuł: Specyfika modeli biznesu
Autor: Krystyna Leszczewska
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380850651
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 272
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.428 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Konstytucje firm rodzinnych
W kierunku długowieczności
W kierunku długowieczności
Wolters Kluwer
Firmy rodzinne
Wszystko, co istotne
Wszystko, co istotne
Studio Emka
Innowacyjność małego przedsiębiorstwa
Wydawnictwo Naukowe UMK