Jeśli za datę narodzin kina grozy uznać premierę Studenta z Pragi Stellana Rye (1913), gatunek ten ukończył niedawno sto lat. W tym czasie zdołał okrążyć glob ziemski od Berlina przez Hollywood aż po Tokio i z powrotem. W trakcie tej podróży zuniwersalizował swój język i upowszechnił przekaz, a przenikając przez kolejne filtry kulturowe, ekonomiczne, polityczne i społeczne imponująco wzbogacił swą formalną i treściową ofertę. Ta okrągła, choć umowna rocznica stanowi dobry moment, by podsumować jego historię.
Jako kulturoznawca z wykształcenia, medioznawca ze względu na wybraną specjalizację, a prywatnie fanka horroru filmowego, pragnę niniejszym przedstawić monografię skoncentrowaną na tym właśnie gatunku. Rezygnując z modelu leksykonu na rzecz linearnej narracji, postaram się zaprezentować uporządkowany chronologicznie zarys jego historii, przede wszystkim jednak spróbuję zinterpretować jego rozwój w perspektywie kulturoznawczej. Uczynię to, proponując rozumienie horroru jako kolejnego - ani historycznie pierwszego, ani też z pewnością nie ostatniego - medium w łańcuchu remediacji opowieści niesamowitej.
Szczegóły
Tytuł: Upiór w kamerze Zarys kulturowej historii kina grozyAutor: Magdalena Kamińska
Wydawnictwo: Galeria Miejska Arsenał
Kod paskowy: 9788361886655
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 237
Format: 17.6x22.7
Oprawa: Twarda
Waga: 0.855 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dallas '63
Prószyński i S-ka
Bolało jeszcze bardziej
Czarne
Zwierzaki świata
G+J RBA
Najlepsze buty na świecie
Czarne
Zwierzaki świata 2
Burda Książki NG