We Wstępie do tomu tekstów Obrazki polskie prof. Andrzej Nowak tak napisał: ?Autorka miała odwagę przeciwstawić się nastrojowi sielanki, dominującemu (w latach 2010-2015) w najpotężniejszych mediach i na polityczno-kulturowym salonie ?posmoleńskiej? III RP. Przecież żyjemy pod najlepszymi w całej naszej historii rządami (?) tworzą o tym swoje telewizyjne, kinowe, portalowe poematy sielankopisarze, sławiący nowy Złoty Wiek dobrego króla Bronisława, łaskawego kanclerza Donalda i zawsze gotowej do pracy doktor Ewy. Elżbieta Morawiec, zgodnie z regułami realizmu krytycznego, odważyła się odsłonić nędzę tego towarzystwa. Odwaga była tu potrzebna, bo owa ?arystokracja? (w istocie: oligarchia) zachowała pełnię absolutnej władzy nad instytucjami państwa polskiego ? aż do lata 2015 roku. (?) Ta ?arystokracja? wciąż ma w znacznym stopniu moc dysponowania środowiskową fatwą. Realizm krytyczny nie cofa się jednak przed jej groźbą. Jesteśmy świadkami, a nawet uczestnikami ? końca III RP jako systemu przedłużenia PRL. Ale cywilizacyjny kryzys, któremu Autorka tego tomu poświęca szczególnie baczne spojrzenie, nie ustępuje tak łatwo. ?Jak z tego wyjść?? ? pyta Autorka na koniec swoich rozważań. Warto szukać, razem z nią, odpowiedzi.?
Szczegóły
Tytuł: Obrazki polskieAutor: Elżbieta Morawiec
Wydawnictwo: Arcana
ISBN: 9788365350138
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 324
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.44 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
I-cing Księga Przemian
Aletheia
Hitler
Narodziny zła 1889-1939
Narodziny zła 1889-1939
Prószyński i S-ka
Nie dla zysku
Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów
Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów
Fundacja Kultura Liberalna
Wiek Hitlera Tom 1
Finna
Królowa
Zysk i S-ka
SuperBetter
Życie to gra, naucz się wygrywać
Życie to gra, naucz się wygrywać
Czarna Owca
Od oddechu do oddechu
Najpiękniejsze wiersze i piosenki
Najpiękniejsze wiersze i piosenki
Prószyński i S-ka
Jak słuchać muzyki
Więź
Reklama jako sztuka powtórzeń
Novae Res
Pragmatyka reklamy
Universitas