Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę od ogółu do szczegółu. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów działania kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
Szczegóły
Tytuł: Pedagogika kultury popularnejPodtytuł: teorie, metody i obszary badań
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788380951020
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 350
Format: 16.0x23.2
Oprawa: Miękka
Waga: 0.594 kg
Redakcja: Jakubowski Witold
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Moje lata w Top Gear
Insignis
English Grammar in Use with answers and eBook
Cambridge University Press
Społeczna historia wiedzy
Aletheia
Mózg psychopaty
GWP