Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten ?obrazowy? (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka ? to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat ? takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: ?Antropologia / historia kultury?, ?Teksty kultury? i ?Media w kulturze?.
Szczegóły
Tytuł: Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczychWydawnictwo: Grupakulturalna.pl
Kod paskowy: 9788394420260
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 391
Format: 15.0x21.0
Oprawa: Miękka
Waga: 0.638 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zawieszenia percepcji
Uwaga, spektakl i kultura nowoczesna
Uwaga, spektakl i kultura nowoczesna
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Dna moczanowa Poradnik dla pacjenta
EscapeMagazine.pl
Dieta antymiażdżycowa
Astrum
Dietoterapia
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Dieta w chorobach skóry
Czelej