Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczym atutem tej publikacji jest nowatorski charakter opracowania. Autorzy przedstawili w sposób systematyczny procedurę od pomysłu wejścia na rynki zagraniczne do jego realizacji. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji sposobów, form i strategii internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w literaturze koncepcjami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Postawione tezy wynikają z analizy i oceny problemów na gruncie ?dynamicznego? zarządzania przedsiębiorstwami w danej rzeczywistości gospodarczej, a proces internacjonalizacji przedsiębiorstw przedstawiony został jako szansa na podniesienie konkurencyjności firm. Opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw jest częścią opracowania. Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym o charakterze poznawczym i utylitarnym.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych przez autorów w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących sposobów ich internacjonalizacji, jej strategii i form, wsparcia ze strony rządu, jednostek naukowo-badawczych, także motywów i barier w rozważanym procesie.
Szczegóły
Tytuł: Zarządzanie międzynarodowePodtytuł: Strategie i studia przypadków
Autor: Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788380883659
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 166
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.286 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Nowe media w komunikacji marketingowej na rynku międzynarodowym
Wydawnictwo Naukowe PWN