Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.
Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn "irracjonalnych decyzji".
Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn "irracjonalnych decyzji".
Szczegóły
Tytuł: Badania jakościowe - metody i zastosowania w.IIAutor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381020398
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 245
Format: 16,5x23,5 cm
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Metodologia badań społecznych
Wydawnictwo Naukowe PWN
Metody badań jakościowych Tom 1
Wydawnictwo Naukowe PWN
Badania jakościowe Tom 2
Metody i narzędzia
Metody i narzędzia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Edukacja - partycypacja - zmiana w doświadczeniach i wyobrażeniach działaczy lokalnych
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Współpraca przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych przy realizacji działań społecznie odpowiedzialnych
Aspekty sprawozdawcze
Aspekty sprawozdawcze
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Nowe media w trzecim sektorze
Krytyczna analiza tendencji i uwarunkowań
Krytyczna analiza tendencji i uwarunkowań
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Partnerstwo publiczno-społeczne jako zasada w prawie administracyjnym
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Społeczności lokalne
Teraźniejszość i przyszłość (ver. 2.0)
Teraźniejszość i przyszłość (ver. 2.0)
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Urbanistyka oddolna. Koszmar partycypacji a wytwarzanie przestrzeni
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego