Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności.
Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje jak korzystać z nowych technologii.
Uczeń w klasie ósmej dowie się, jak:
- zbudować dokument HTML;
- formatować tekst w dokumencie HTML;
- napisać program w Pythonie;
- wykorzystywać funkcje do obliczeń w Pythonie;
- utworzyć prosty kalkulator matematyczny;
- tworzyć tabelę przestawną;
- narysować drzewo binarne;
- co to jest pseudolosowanie i liczby pseudolosowe;
- tworzyć takie fraktale, jak płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego;
- co to jest rzeczywistość rozszerzona.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
- Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
- W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
- Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.
- Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami.
Działy w podręczniku:
1. Lekcje z HTML-em
2. Lekcje programowania
3. Lekcje z danymi
4. Lekcje z modelami
5. Lekcje z mobilnym internetem
Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje jak korzystać z nowych technologii.
Uczeń w klasie ósmej dowie się, jak:
- zbudować dokument HTML;
- formatować tekst w dokumencie HTML;
- napisać program w Pythonie;
- wykorzystywać funkcje do obliczeń w Pythonie;
- utworzyć prosty kalkulator matematyczny;
- tworzyć tabelę przestawną;
- narysować drzewo binarne;
- co to jest pseudolosowanie i liczby pseudolosowe;
- tworzyć takie fraktale, jak płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego;
- co to jest rzeczywistość rozszerzona.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
- Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
- W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
- Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.
- Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami.
Działy w podręczniku:
1. Lekcje z HTML-em
2. Lekcje programowania
3. Lekcje z danymi
4. Lekcje z modelami
5. Lekcje z mobilnym internetem
Szczegóły
Tytuł: Informatyka. Podręcznik. Klasa 8. Szkoła podstawowaPodtytuł: 807/5/2018
Autor: Iwona Krajewska-Kranas, Witold Kranas, Agnieszka Samulska, Mirosław Wyczółkowski, Wanda Jochemczyk
Wydawnictwo: WSiP
ISBN: 9788302174445
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 8
MEN: 807/5/2018
Przedmiot: Informatyka
Typ: Podręcznik
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 184
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: miękka