Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia.
Wbrew powszechnej intuicji, to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk, czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia.
Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy.
W monografii podjęta została ważna problematyka wpływu czynników behawioralnych na podejmowanie decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji ekonomicznych.
Z recenzji dr hab. Justyny Franc-Dąbrowskiej, prof. SGGW
Książka jest adresowana do środowiska naukowego. Może być także interesująca dla praktyków gospodarczych. Dotyczy nowatorskich zagadnień w finansach behawioralnych w ogólności, a w zakresie teorii perspektywy w szczególności.
Z recenzji prof. dr. hab. Adama Szyszki
Szczegóły
Tytuł: Punkt odniesieniaPodtytuł: Rzecz o motywacyjnych i poznawczych inklinacjach w ekonomii behawioralnej
Autor: Piotr Zielonka
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381022637
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 170
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.282 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Lęk.
Jak sobie radzić z chorobą naszych czasów
Jak sobie radzić z chorobą naszych czasów
HarperCollins
Pióro wieczne Easy M Czarno-srebrne
Schneider