Dostosowanie wymagań edukacyjnych
Do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów I etap edukacyjny
Harmonia
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:
? posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;
? posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;
? z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;
? ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);
? ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;
? słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;
? przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);
? w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Szczegóły
Tytuł: Dostosowanie wymagań edukacyjnychPodtytuł: Do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów I etap edukacyjny
Autor: Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN: 9788380800892
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 196
Format: 17.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.322 kg