Narastająca fala problemów w szkolnictwie państwowym sprawia, że wzrasta zainteresowanie reformami w pedagogice. Do szkół z nurtu reformy należą także szkoły i przedszkola waldorfskie, działające według zasad pedagogiki Rudolfa Steinera, która, dając nowe uzasadnienie filozoficzne, przypisuje znaczące miejsce uczeniu się z wykorzystaniem wszystkich zmysłów, uczeniu się poprzez sztukę i pracę rękoma, uczeniu się z wykorzystaniem nie tylko matematyczno-logicznych uzdolnień, człowieka, lecz wszystkich jego ?inteligencji?. Przede wszystkim jednak wychodzi z założenia, że wychowawcy i nauczyciele nie są uprawnieni do tego, by determinować kierunek rozwoju młodych ludzi. ?Nie należy pytać ? pisze Rudolf Steiner w 1919 r. ? co człowiek powinien umieć i wiedzieć zgodnie z wymaganiami istniejącego porządku społecznego, lecz: Jakie są predyspozycje człowieka i co można w nim rozwinąć?. Zawarty w tej książce tzw. Kurs Bożonarodzeniowy jest najobszerniejszym i ? według Steinera ? najważniejszym spośród wszystkich jego kursów pedagogicznych. Zawiera idee z zakresu fizjologii i psychologii dziecka i młodego człowieka. Przedstawiona tu pedagogika polega na oparciu wychowania i nauczania na antropologii pedagogicznej, a także na rozwijaniu nowej wiedzy, która na wszystkich poziomach stwarza dziecku przestrzeń rozwojową i żywo przeciwdziała coraz powszechniejszemu dzisiaj zawężeniu środków pedagogicznych i uznawaniu jedynie względów czysto utylitarnych.
Szczegóły
Tytuł: Zdrowy rozwój człowieka część 1Podtytuł: Wprowadzenie w antropozoficzną pedagogikę i dydaktykę
Autor: Rudolf Steiner
Wydawnictwo: Genesis
ISBN: 9788386132614
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 192
Format: 14.2x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.27 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Pedagogika przedszkolna
Polski Instytut Wydawniczy
Witold Lutosławski Przewodnik po arcydziełach
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Kino i historia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Zwroty badawcze w humanistyce
Konteksty poznawcze, kulturowe i społeczno-instytucjonalne
Konteksty poznawcze, kulturowe i społeczno-instytucjonalne
Instytut Filozofii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
C. H. Beck
Językoznawcze aspekty modelu kształtowania kompetencji języka obcego
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Doświadczenie i edukacja
Warszawska Firma Wydawnicza
Bezpieczeństwo zgromadzeń publicznych
Komentarz praktyczny
Komentarz praktyczny
Editions Spotkania