Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument budowania reputacji i zaufania do instytucji finansowych
CeDeWu
Reputacja i zaufanie są warunkiem koniecznym w działalności tradycyjnych oraz alternatywnych instytucji finansowych, które doko-nują transferu kapitału pieniężnego w gospodarce od deponentów do kredytobiorców. Doświadczenia polskie i międzynarodowe wskazują, że reputację i zaufanie buduje się latami, a można ją utracić bardzo szybko. Kryzys zaufania i utrata reputacji wobec kon-kretnej instytucji mogą przenosić się na ocenę całego sektora usług finansowych. Jednym z instrumentów budowania reputacji i zau-fania na rynku usług finansowych jest stosowanie w praktyce koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. poprzez odpo-wiedzialne kredytowanie, rzetelne informowanie i edukację konsumentów, odpowiedzialną sprzedaż produktów finansowych oraz stosowanie w działalności zasad etycznych.
Monografia zawiera teksty naukowców i praktyków dotyczące takich zagadnień, jak:
- ryzyko reputacyjne instytucji finansowych i jego mitygacja,
- reputacja FinTech ,
- audyt reputacyjny w instytucjach finansowych,
- standardy ochrony, świadomość i edukacja konsumenta na rynku finansowym,
- działania społeczne banków w Polsce i ich ocena,
- konflikt między działalnością doradców i instytucji finansowych,
- odpowiedzialna i etyczna sprzedaż produktów finansowych.
Problematyka poruszana w monografii jest aktualna i ważna, szczególnie wobec obserwowanych nie tylko na polskim rynku praktyk sprzedażowych społecznie nieodpowiedzialnych (misselling). Monografia jest adresowana do pracowników naukowych, studentów uczelni kierunków ekonomicznych i społecznych, pracowników oraz zarządzających instytucjami finansowymi, a także ich klientów.
Monografia zawiera teksty naukowców i praktyków dotyczące takich zagadnień, jak:
- ryzyko reputacyjne instytucji finansowych i jego mitygacja,
- reputacja FinTech ,
- audyt reputacyjny w instytucjach finansowych,
- standardy ochrony, świadomość i edukacja konsumenta na rynku finansowym,
- działania społeczne banków w Polsce i ich ocena,
- konflikt między działalnością doradców i instytucji finansowych,
- odpowiedzialna i etyczna sprzedaż produktów finansowych.
Problematyka poruszana w monografii jest aktualna i ważna, szczególnie wobec obserwowanych nie tylko na polskim rynku praktyk sprzedażowych społecznie nieodpowiedzialnych (misselling). Monografia jest adresowana do pracowników naukowych, studentów uczelni kierunków ekonomicznych i społecznych, pracowników oraz zarządzających instytucjami finansowymi, a także ich klientów.
Szczegóły
Tytuł: Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument budowania reputacji i zaufania do instytucji finansowychWydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381022743
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 260
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.424 kg
Redakcja: Waliszewski Krzysztof
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Chińczyk (2249)
Wiek: 4+
Wiek: 4+
Alexander
Dobrobyt społeczny a odpowiedzialność jednostki
Freedom Publishing