Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć zwykle o pejoratywnym znaczeniu.
Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi
w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania.
Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania.
Szczegóły
Tytuł: Wpływ mediówAutor: Bogusław Dziadzia
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788373088894
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 204
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Kartonowa
Waga: 0.328 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rosyjski Niet probljem! Poziom podstawowy
SuperMemo World
Tosia i Tymek i małe dziecko
Egmont
Społeczne aspekty nowych mediów
Wydawnictwo Naukowe PWN
Jakość w badaniach jakościowych
Wydawnictwo Naukowe PWN