Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym
Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie
Wydawnictwo Naukowe PWN
Międzynarodowa współpraca gospodarcza narzuca przedsiębiorstwom określony system działań. Jeśli interesuje Cię zjawisko globalnego biznesu transgranicznego, jego charakter, postęp, strategie czy perspektywy, ta książka zaspokoi Twoją ciekawość.
"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki.
Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.
Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa oraz dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.
O książce:
„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.
- Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
O autorze:
Prof. dr hab. Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii oraz konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swoim koncie ma również przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki.
Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.
Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa oraz dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.
O książce:
„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.
- Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
O autorze:
Prof. dr hab. Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii oraz konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swoim koncie ma również przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
Szczegóły
Tytuł: Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowymPodtytuł: Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie
Autor: Marian Gorynia
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: Kultowe podręczniki
ISBN: 9788301215422
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 504
Format: 16,5 x 23,5 cm
Oprawa: miękka