NOWE Słowa na start! 8. Podręcznik do języka polskiego dla klasy ósmej szkoły podstawowej
907/5/2021/z1
Nowa Era
Nowa Edycja 2021–2023
Podręcznik „NOWE Słowa na start! 8” został przygotowany zgodnie z wytycznymi nowej podstawy programowej. Zawiera cenione przez nauczycieli rozwiązania dydaktyczne, które umożliwiają integrację kształcenia literackiego, językowego i kulturowego, rozwijanie w uczniu motywacji do czytania oraz poznawania literatury według ponadczasowych motywów. Starannie opracowane konteksty i polecenia ułatwiają zrozumienie lektur obowiązkowych, a liczne zadania typu egzaminacyjnego – przygotowanie do egzaminu.
Do układu problemowego, który stanowi kontynuację struktury podręczników klasach 4–6, został włączony porządek chronologiczny – podobnie jak w podręczniku dla klasy 7. Pozwala to uczniom na poznawanie literatury według ważnych tematów i z większą świadomością procesu historycznoliterackiego.
Spiralny układ umożliwia powtarzanie i poszerzanie wiadomości z kształcenia językowego z poprzednich klas.
Na infografikach Spotkanie z lekturą zebrano wszystkie najważniejsze wiadomości z życia danego twórcy, tak aby przed omówieniem jego dzieł zapewnić uczniom całościowy kontekst biograficzny, który pomaga je zrozumieć.
Infografiki Podróż w czasy… w przystępny sposób przybliżają informacje o epoce, w której powstała lektura. Atrakcyjne zestawienia dzieł sztuki z danego okresu i współczesnych nawiązań uświadamiają przepływ treści kulturowych na przestrzeni czasów.
Konteksty gatunkowe oraz historycznoliterackie, a także uporządkowane zestawy zagadnień do analizy lektury, ułatwiają omówienie wszystkich wymienionych w podstawie programowej lektur obowiązkowych oraz wybranych tekstów z listy uzupełniającej.
Rozkładówki Co już wiemy o twórczości… ułatwiają podsumowanie i utrwalenie wiadomości związanych z poznanymi już utworami danego autora.
Liczne fragmenty powieści współczesnych (autorstwa znanych i lubianych przez młodzież pisarzy), poruszające aktualne, bliskie uczniom problemy, zachęcają do rozwijania zainteresowań czytelniczych.
Integracja zagadnień literacko-kulturowych oraz językowych w jednym podręczniku umożliwia wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności z zakresu wiedzy o języku.
Element Szkoła mówienia i pisania pomaga uczniom kształcić poprawne wypowiadanie się w mowie i w piśmie oraz zdobywać najważniejsze umiejętności z retoryki.
Na blok „WIESZ, UMIESZ, ZDASZ” składają się testy w formule egzaminacyjnej po każdym rozdziale oraz zestawy egzaminacyjne do lektur – fragmenty lektur obowiązkowych czytanych w całości obudowane są zestawem zadań egzaminacyjnych, co pozwala na taką pracę z tekstem, która jest ukierunkowana na ćwiczenie umiejętności wymaganych na egzaminie po klasie ósmej.
Układ powtórek i kolejność omawiania lektur umożliwia przypomnienie całego materiału przed egzaminem ósmoklasisty.
Graficzna forma przekazu w postaci atrakcyjnych wizualnie schematów, tabel, grafik, wykresów – w tym map pojęć podsumowujących rozdział – wzbudza zainteresowanie prezentowanymi zagadnieniami i ułatwia ich zrozumienie, a wykorzystanie notatki graficznej przy omawianiu lektur pomaga uporządkować wiedzę o utworach.
Twój niezbędnik, czyli zebrane w jednym miejscu – w formie praktycznych schematów – definicje ważnych pojęć literackich oraz zagadnienia z nauki o języku – realizuje postulat podstawy programowej dotyczący samokształcenia.
Numer dopuszczenia: 907/5/2021/z1
Podręcznik „NOWE Słowa na start! 8” został przygotowany zgodnie z wytycznymi nowej podstawy programowej. Zawiera cenione przez nauczycieli rozwiązania dydaktyczne, które umożliwiają integrację kształcenia literackiego, językowego i kulturowego, rozwijanie w uczniu motywacji do czytania oraz poznawania literatury według ponadczasowych motywów. Starannie opracowane konteksty i polecenia ułatwiają zrozumienie lektur obowiązkowych, a liczne zadania typu egzaminacyjnego – przygotowanie do egzaminu.
Do układu problemowego, który stanowi kontynuację struktury podręczników klasach 4–6, został włączony porządek chronologiczny – podobnie jak w podręczniku dla klasy 7. Pozwala to uczniom na poznawanie literatury według ważnych tematów i z większą świadomością procesu historycznoliterackiego.
Spiralny układ umożliwia powtarzanie i poszerzanie wiadomości z kształcenia językowego z poprzednich klas.
Na infografikach Spotkanie z lekturą zebrano wszystkie najważniejsze wiadomości z życia danego twórcy, tak aby przed omówieniem jego dzieł zapewnić uczniom całościowy kontekst biograficzny, który pomaga je zrozumieć.
Infografiki Podróż w czasy… w przystępny sposób przybliżają informacje o epoce, w której powstała lektura. Atrakcyjne zestawienia dzieł sztuki z danego okresu i współczesnych nawiązań uświadamiają przepływ treści kulturowych na przestrzeni czasów.
Konteksty gatunkowe oraz historycznoliterackie, a także uporządkowane zestawy zagadnień do analizy lektury, ułatwiają omówienie wszystkich wymienionych w podstawie programowej lektur obowiązkowych oraz wybranych tekstów z listy uzupełniającej.
Rozkładówki Co już wiemy o twórczości… ułatwiają podsumowanie i utrwalenie wiadomości związanych z poznanymi już utworami danego autora.
Liczne fragmenty powieści współczesnych (autorstwa znanych i lubianych przez młodzież pisarzy), poruszające aktualne, bliskie uczniom problemy, zachęcają do rozwijania zainteresowań czytelniczych.
Integracja zagadnień literacko-kulturowych oraz językowych w jednym podręczniku umożliwia wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności z zakresu wiedzy o języku.
Element Szkoła mówienia i pisania pomaga uczniom kształcić poprawne wypowiadanie się w mowie i w piśmie oraz zdobywać najważniejsze umiejętności z retoryki.
Na blok „WIESZ, UMIESZ, ZDASZ” składają się testy w formule egzaminacyjnej po każdym rozdziale oraz zestawy egzaminacyjne do lektur – fragmenty lektur obowiązkowych czytanych w całości obudowane są zestawem zadań egzaminacyjnych, co pozwala na taką pracę z tekstem, która jest ukierunkowana na ćwiczenie umiejętności wymaganych na egzaminie po klasie ósmej.
Układ powtórek i kolejność omawiania lektur umożliwia przypomnienie całego materiału przed egzaminem ósmoklasisty.
Graficzna forma przekazu w postaci atrakcyjnych wizualnie schematów, tabel, grafik, wykresów – w tym map pojęć podsumowujących rozdział – wzbudza zainteresowanie prezentowanymi zagadnieniami i ułatwia ich zrozumienie, a wykorzystanie notatki graficznej przy omawianiu lektur pomaga uporządkować wiedzę o utworach.
Twój niezbędnik, czyli zebrane w jednym miejscu – w formie praktycznych schematów – definicje ważnych pojęć literackich oraz zagadnienia z nauki o języku – realizuje postulat podstawy programowej dotyczący samokształcenia.
Numer dopuszczenia: 907/5/2021/z1
Szczegóły
Tytuł: NOWE Słowa na start! 8. Podręcznik do języka polskiego dla klasy ósmej szkoły podstawowejPodtytuł: 907/5/2021/z1
Autor: Joanna Kościerzyńska, Praca zbiorowa, Katarzyna Łęk
Wydawnictwo: Nowa Era
Seria: Słowa na start
ISBN: 9788326742187
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 8
MEN: 907/5/2021/z1
Przedmiot: Język polski
Typ: Podręcznik
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 352
Format: 20,2 x 26,5 cm
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Kordian
Greg
Konrad Wallenrod
Greg
Pospiesz się Albercie
Zakamarki
Albert i potwór
Zakamarki
Co cieszy Alberta?
Zakamarki
Albercie, ty złodzieju!
Zakamarki
CzuCzu puzzle 104: Układam pociągi
Wiek: 5+
Wiek: 5+
Bright Junior Media
Która to Malala?
Literatura
Albert mówi NIE
Zakamarki
Albert w kosmosie
Zakamarki
Czytać, dużo czytać
Czarne