Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowego dyslektyków, które wykorzystują metody aktywizujące, nacelowane są na pragmatykę języka, uwzględniają indywidualne potrzeby ucznia z dysleksją w szkole podstawowej, a co najważniejsze mogą być wykorzystane przy odpowiednim doborze materiału językowego w pracy z dyslektykiem w starszym wieku szkolnym i kolejnych etapach edukacji. Książka wzbogacona jest więc o karty pracy z praktycznymi ćwiczeniami dyskursywno-receptywnymi rozwijającymi takie umiejętności językowe jak: słuchanie, mówienie, czytanie oraz pisanie.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
ul. Targowa 7a/1
25-520 Kielce (Polska)
tel: 692962066
email: handel@wydped.pl; prezes@wydped.pl
Szczegóły
Tytuł: Logopedia. Systemowa terapia językowa dla dzieci..Autor: Ewa Boksa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
ISBN: 9788371733666
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 128
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Już, już!
Literatura
Jak pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce..
Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola
Wpływ programu Rodzina 500+ na decyzje finansowe gospodarstw domowych
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
(Z)rozumieć świat dziecka
Impuls
Komputerowy ćpun 2.0
Muza