Ze wstępu Autorki:
Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych.
W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich.
Stosując opozycję sylaba otwarta: sylaba zamknięta można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów.
Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych.
W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich.
Stosując opozycję sylaba otwarta: sylaba zamknięta można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów.
Szczegóły
Tytuł: Kocham Czytać. Seria logopedyczna. Sylaby 12. Zeszyt 14Autor: Jagoda Cieszyńska
Wydawnictwo: Edukacyjne
Seria: Kocham czytać;SERIA LOGOPEDYCZNA
ISBN: 9788389434333
Kategoria: Podręczniki
Przedszkole
Przedmiot: Wychowanie przedszkolne
Typ: Książka pomocnicza
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 20
Format: 16 x 20 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.05 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Kocham Czytać Zeszyt 10 Sylaby 8
Edukacyjne
Kocham Czytać Zeszyt 9 Sylaby 7
Edukacyjne