Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu

Wolters Kluwer

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
59,00 PLN
Nasza cena
44,77 PLN



Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycją badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak: * podstawy metodologii nauk o zarządzaniu - główne typy badań, kierunki rozwoju, metody badawcze, * problematyka badań interpretatywnych - zastosowanie studiów przypadków, metody eksperymentalne i symulacyjne, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu, * zagadnienia badań ilościowych - procedura gromadzenia danych, podstawowe techniki analizy ilościowej, modele i ich testowanie, wykorzystanie danych wtórnych na przykładzie rachunków narodowych. Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Drugie wydanie wzbogaca wcześniejsze treści o metodykę literaturowych badań przygotowawczych: systematyczny przegląd literatury oraz metaanalizę badań empirycznych. Przedstawia również zaawansowane techniki badań. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji oraz nadzoru korporacyjnego i finansów przedsiębiorstw, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej,

Szczegóły

Tytuł: Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788326445033
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 300
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.51 kg
Redakcja: Czakon Wojciech

Recenzje