Tom 20. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
"Książka zwraca uwagę na niedoceniane dotąd w literaturze medioznawczej aspekty twórcze w warsztacie dziennikarskim. Podjęta problematyka wywiadu telewizyjnego ukazuje znaczący potencjał innowacyjności pozwalający z tej, skądinąd schematycznej, wypowiedzi wykreować atrakcyjny dla widzów przekaz. Potencjał twórczy, biegłość warsztatowa dziennikarza i współpracowników przekładają się wprost na dramaturgię interakcji z osobą (osobami) udzielającą wywiadu.
Publikacja jest innym niż dotąd spojrzeniem na wywiad telewizyjny jako gatunek. Skupiając się na aspektach twórczych i innowacyjności w ramach klasycznych interakcji dziennikarz - respondent, pokazuje skalę stosowanych nowych rozwiązań formalnych w tym zakresie."
dr hab. Andrzej Kozieł, Uniwersytet Warszawski
"Dr Joanna Szylko-Kwas skupiła swą uwagę na wywiadzie, który jest gatunkiem - przez jednych badaczy uznanym za pograniczny, przez innych - za publicystyczny - w którym dziennikarze muszą wykazać się nie tylko twórczym myśleniem, ale i refleksem, inteligencją, by w porę zareagować na to, co mają do powiedzenia interlokutorzy, zaproszeni do rozmowy. Swymi rzetelnymi badaniami Autorka udowodniła, że obecnie dziennikarze muszą kreatywnie myśleć, by nie tylko utrzymać się w zawodzie, ale by przyciągnąć uwagę odbiorców.
Problem opisany w książce dotyka zmian, jakie zachodzą w filozofii prowadzenia wywiadu. Książka ta inspiruje do refleksji: dzisiaj dziennikarz musi współpracować z rozmówcą, musi być - w pełnym tego słowa znaczeniu - kreatywny."
prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński
Szczegóły
Tytuł: Wywiad telewizyjnyPodtytuł: Cechy twórcze a norma gatunkowa
Autor: Szylko-Kwas Joanna
Wydawnictwo: Aspra
Seria: Media początku XXI wieku
ISBN: 9788375454468
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 190
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Filmowiec Zestaw
Buchmann
Zarządzanie mediami
Ujęcie systemowe
Ujęcie systemowe
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Filmowanie. Podręcznik dla młodych
Wojciech Marzec
Tłumaczenia filmowe w praktyce
Fortima
Metafora pojęciowa i amalgamat w reklamie prasowej
Adam Marszałek
Jak czytać fotografię
Lekcje mistrzów fotografii
Lekcje mistrzów fotografii
Universitas
Kresowa Atlantyda Tom 1-4
Pakiet
Pakiet
MS Wydawnictwo
Sto najważniejszych scen filmu polskiego
Poznańskie
Dziennikarstwo i świat mediów
Universitas