Głównymi bohaterami książki są walczący z pojałtańskim porządkiem partyzanci nazywani Żołnierzami Niezłomnymi lub Wyklętymi. Nie zapomniano również o bojownikach prowadzących wieloletnią walkę w obronie polskości Kresów, anektowanych przez sowieckiego sąsiada. Autor przypomina, że opór zbrojny w Polsce nie wygasł w 1947, ani nawet w 1963 roku. Swoją opowieścią obejmuje także akcje partyzantki miejskiej, aktywnej jeszcze w latach 80. Opisuje też działania partyzanckie w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, poddanych sowietyzacji.
W książce sporo miejsca poświęcono polskim żołnierzom-tułaczom, walczącym przeciw komunizmowi na czterech kontynentach. Występują w niej np. piloci wykonujący tajne, podniebne misje nad górami Albanii i Tybetu czy ochotnicy Legii Cudzoziemskiej zaangażowani w bój w dżunglach Indochin.
Autor nie ukrywa, że jego sympatie leżą po stronie Wyklętych, ale nie lukruje historii. Opowiada także o zdradzie i kolaboracji osób o nieraz chwalebnej przeszłości. Nie omija spraw mrocznych, jak przypadki dobijania rannych kolegów, aby ci nie wpadli w ręce oprawców z UB.
Krucjata Wyklętych to wielobarwna opowieść, w której zabawne anegdoty z życia leśnych przeplatają się z porażającymi relacjami z pól bitew i miejsc kaźni.
Szczegóły
Tytuł: Krucjata Wyklętych Z bronią w ręku przeciw komunieAutor: Andrzej Solak
Wydawnictwo: eSPe
Seria: Nasza Historia
ISBN: 9788374826839
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 392
Format: 14.0x20.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.41 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Świnka Peppa Zabawy w wielkie sprawy 16 Okulary taty świnki
Media Service Zawada
Olanda
Nisza
O drzewach, które wybrały Tatry
Tatrzański Park Narodowy Wydawnictwo
Obrazy wychodzą na ulice.
Spory w polskiej kulturze wizualnej
Spory w polskiej kulturze wizualnej
Fundacja Bęc Zmiana
Opowiastki przyrodnicze
Format Wydawnictwo
Rewolucja w sypialni Łóżka w XIX wieku
Muzeum Narodowe we Wrocławiu
Świnka Peppa Książeczki z półeczki 53
Media Service Zawada
Rola serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej marki
Wydawnictwa Drugie