Książka podejmuje tematykę kampanii społecznych rozumianych jako działania socjotechniczne, ukierunkowane na rozwiązywanie ważnych problemów społecznych.
Szczegółowo omówiono w niej:
- problematykę inżynierii społecznej traktowanej jako socjotechniczna próba przebudowy świata, zgodnie z systemem wartości dominującym w danej kulturze,
- kwestie pojęciowe oraz charakterystykę terminów: marketing społeczny, kampania społeczna i reklama społeczna,
- elementy krytyki kampanii społecznych ukazujące je jako swoisty wyrzut sumienia społeczeństwa konsumpcyjnego, socjotechniczne i prakseologiczne źródła kampanii społecznych,
- związki marketingu społecznego z marketingiem komercyjnym,
- zagadnienie cause related marketing i społecznej odpowiedzialności biznesu,
tematykę kampanii profrekwencyjnych, stanowiących specyficzną postać kampanii społecznych związanych z legitymizacją władzy w systemach demokratycznych,
- perspektywy nowych mediów jako narzędzia popularyzowania reklam społecznych.
Autorzy książki zajmują się problematyką socjotechniki i marketingu, w tym marketingu społecznego, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Szczegóły
Tytuł: Kampanie społeczne jako forma socjotechnikiWydawnictwo: Nieoczywiste
Seria: MARKETING
ISBN: 9788326482717
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 171
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.303 kg
Redakcja: Pawełczyk Piotr
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Piekło nie ma dna Rozmowy z trzeźwymi alkoholiczkami
Media Rodzina
Nowe media
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Szlachetna propaganda dobroci czyli drugi tom o reklamie społecznej
AGENCJA WASILEWSKI
Retoryka
Wydawnictwo Naukowe PWN
Historie o zwykłym szaleństwie
Noir Sur Blanc