Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.
Umiejętność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogła porwać i wciągnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzędziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonałych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest łączenie ze sobą elementów graficznych i kodu tworzonego w języku C# w ten sposób Unity pozwala na osiąganie imponujących wyników.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i łączenia ich z pozostałymi składnikami gry. Przygotowano ją jako zbiór przepisów na wykonanie określonych zadań, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejętności programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagę na odwołania do relacji między graczem a interfejsem gry niezwykle ważny czynnik dla projektanta.
W książce omówiono:
najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia gier
implementację liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze
tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki
tworzenie interaktywnych składników interfejsów i animowanie ich
implementację zaawansowanych elementów HUD
implementację interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap
Francesco Sapio jest inżynierem informatyki i automatyki, utalentowanym projektantem gier komputerowych i doświadczonym użytkownikiem programów graficznych. Jest wybitnym znawcą oprogramowania Unity3D. Jest także muzykiem, ponadto przez kilka lat pracował jako aktor i tancerz. Sapio uwielbia matematykę, filozofię, logikę i rozwiązywanie zagadek, ale jego największą pasją jest projektowanie i programowanie gier.
Lubisz grać Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!
Szczegóły
Tytuł: Unity Przepisy na interfejs gryAutor: Francesco Sapio
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328328853
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 272
Format: 17.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.44 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Krav Maga Jak się obronić przed uzbrojonym napastnikiem
Vizja Press&IT
Zaawansowana krav maga
Purana
Fizyka wokół nas
Wydawnictwo Naukowe PWN
Przemytnik
Amber