Siła różnic w zespole
Jak indywidualne potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel
MT Biznes
Co jest największym wyzwaniem w dzisiejszym świecie dla aktywnych zawodowo Polaków? Jak kobiety, a jak mężczyźni odnajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co ich motywuje? Czy więcej nas łączy, czy dzieli? Czy duet szef ? pracownik mogą żyć w zgodzie? Porozumienie w zespole ? czy to możliwe i czy w ogóle to się firmie opłaca? Jak znaleźć złoty środek między potrzebami pracownika, swoim stylem współpracy i możliwościami, które daje firma? Anna Sarnacka-Smith analizuje, co się dzieje między ludźmi, z ludźmi i wśród ludzi w miejscu pracy. Wskazuje, co pozytywnie wpływa na efektywność zespołu, ale też co prowadzi do frustracji i wypalenia. Pokazuje nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami, ale jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni oraz jak w tej kwestii znaleźć porozumienie. Książka nie jest manifestem przeciwko którejś ze stron, ale próbą znalezienia rozwiązania dobrego dla obu stron. A do tego potrzebne jest lepsze zrozumienie siebie nawzajem. Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i mężczyzn w Polsce. Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia, gdyż praca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia (46,5% ankietowanych). Dzięki wynikom tego badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów, ale także podejmuje tematy, które ? choć wcale do przyjemnych nie należą, bo mowa jest nie tylko o motywacji, komunikacji, zaufaniu, ale i o różnicach w wynagrodzeniu czy przemocy fizycznej i werbalnej w pracy ? rzeczywiście mają znaczenie dla budowania efektywnego środowiska pracy. Anna Sarnacka-Smith daje czytelnikowi trzynaście kluczy do tego, aby powoli otwierać kolejne drzwi w drodze do porozumienia, zaangażowania i efektywnej współpracy. Dzieli się tym, czego na co dzień sama doświadcza, prowadząc zespół, i z czym mierzą się zespoły, z którymi pracuje jako coach i konsultant HR. Pokazuje, jaki wpływ na jakość współpracy może mieć płeć, osobowość, ale jeszcze mocniej skupia się na tym, jak zrobić z tego dobry użytek, by móc ramię w ramię iść w kierunku wyznaczonych celów. Bo jeśli jest porozumienie, to jest i siła. *** Anna Sarnacka-Smith ? konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, aby każdy miał możliwość wykorzystania swoich mocnych stron, oraz w kształtowaniu postawy liderskiej. Wprowadziła do Polski badanie kompetencji DISC D3 i 360 Indicator; autorka książki Everest lidera oraz bloga disc.com.pl. Zespół EFFECTIVENESS prowadzi zdalnie, na co dzień mieszkając w USA.
Szczegóły
Tytuł: Siła różnic w zespolePodtytuł: Jak indywidualne potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel
Autor: Anna Sarnacka-Smith
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788380878099
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 264
Format: 14.0x22.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.36 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Relacje w organizacji
Podręcznik menedżera
Podręcznik menedżera
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Esencjalista. Mniej, ale lepiej
MT Biznes
Smażone zielone pomidory
Literackie