Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W części pierwszej poznasz:
potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a, otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW, matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego, sposób przygotowania i używania szaderów w aplikacjach, pierwszą aplikację, którą samodzielnie rozbudujesz, wiele informacji dodatkowych, nie tylko dla początkujących.
Szczegóły
Tytuł: OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część IAutor: Przemysław Kiciak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301208622
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 256
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.42 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Podstawy modelowania krzywych i powierzchni
Zastosowania w grafice komputerowej
Zastosowania w grafice komputerowej
Wydawnictwo Naukowe PWN
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część II
Wydawnictwo Naukowe PWN
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III
Wydawnictwo Naukowe PWN