Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W części drugiej nauczysz się:
reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera, wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu, implementować modele oświetlenia powierzchni, na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowiesz się, do czego jeszcze można je zastosować, otrzymywać na obrazach cienie, budować łańcuch kinematyczny i wprawiać go w ruch, przeprowadzać symulację układu cząsteczek za pomocą szadera obliczeniowego, uzyskiwać efekty ?fotograficzne?: głębię ostrości i rozmycie obiektów w ruchu i dowiesz się, jak osiągnąć stereoskopię.
Szczegóły
Tytuł: OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część IIAutor: Przemysław Kiciak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301208639
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 250
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.475 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Podstawy modelowania krzywych i powierzchni
Zastosowania w grafice komputerowej
Zastosowania w grafice komputerowej
Wydawnictwo Naukowe PWN
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I
Wydawnictwo Naukowe PWN
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III
Wydawnictwo Naukowe PWN