Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W trzeciej części dowiesz się, jak:
oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika, napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek, narysować zagęszczoną siatkę, odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego, za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych. Znajdziesz też wiele dodatkowej wiedzy, która przyda Ci się we własnych projektach: o geometrii, kwaternionach, krzywych i powierzchniach sklejanych, przestrzeni barw, komunikacji z dżojstikiem i rzutowaniu nieliniowym.
Szczegóły
Tytuł: OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część IIIAutor: Przemysław Kiciak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301208646
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 254
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.445 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Podstawy modelowania krzywych i powierzchni
Zastosowania w grafice komputerowej
Zastosowania w grafice komputerowej
Wydawnictwo Naukowe PWN
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I
Wydawnictwo Naukowe PWN
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część II
Wydawnictwo Naukowe PWN